FAQ’s

Hoe kan ik de grootte van het kunstwerk controleren?

De afmetingen van het schilderij zijn gespecificeerd op de kunstwerk-pagina, aangegeven in centimeters. Mocht je de afmetingen in andere lengtematen willen weten zijn er div. converters op het internet te vinden. Verder nog vragen, of wil je een berekening van mij ontvangen? Neem hierover contact met mij op.

Is de afbeelding op de site een nauwkeurige weergave van het kunstwerk?

De afbeelding is een nauwkeurige weergave van het kunstwerk, maar heeft geen contractwaarde (de kleurweergave van je screen kan namelijk iets afwijken). Er staan hoogwaardige kleurenfoto’s op deze website die je echter een zeer goed beeld geven van het werkelijke schilderij. De detaillering en de gelaagdheid komen uiteraard pas in werkelijkheid  tot hun recht. Bekijk gerust de feedback van kunstverzamelaars. Ze vertellen mij dat het werk in het echt nog mooier is!

Moet het schilderij nog ingelijst worden?

Al mijn schilderijen zijn klaar om opgehangen te worden. De zijkanten van mijn schilderijen zijn geschilderd in dezelfde tinten als het werk zelf. Dit geeft een prachtig ruimtelijk effect. In het frame is een solide professioneel ophangsysteem aangebracht.

Hoe koop ik kunst op Hesther van Doornum?

Om een kunstwerk te kopen, klik je op de knop “Aankopen”, die je op alle kunstwerk-pagina’s vindt. Je wordt dan doorverwezen naar je winkelwagen. Zodra je op ‘Doorgaan’ hebt geklikt, worden je gegevens gevraagd om de bezorging te regelen en vervolgens de betalingsmethode te kiezen (iDeal, Paypal of een bankoverschrijvingen). Zodra de betaling is verwerkt ontvang je hiervan een bevestiging. Vervolgens ontvang je een bericht zodra de betaling is ontvangen.

Zijn alle kunstwerken in de STORE nog beschikbaar?

Ik houd mijn voorraad goed bij. Zodra een schilderij via mijn website, of via een andere galerie verkocht wordt, pas ik dit aan. Het kan echter voorkomen dat een galerie een verkoop te laat doorgeeft, in dit geval krijgt jouw aankoop via deze website altijd voorrang. Mocht het zo zijn dat aankopen elkaar kruisen, breng ik jou hiervan direct op de hoogte. Dit is tot op heden niet voorgekomen.

Welke betalingsmethoden worden geaccepteerd?

Ik bied veilige betaling via iDeal, PayPal en directe bankoverschrijvingen. Houd er rekening mee dat met een directe bankoverschrijving de verzending pas voorbereid wordt zodra de betaling ontvangen is. Wil je toch liever met Creditcard betalen (zodat je evt. gespreid kunt betalen), kun je deze heel eenvoudig aan je PayPal account koppelen. Lees hier over hoe je dat in een paar klikken doet.

Is het veilig om online te kopen?

Ik gebruik een gecertificeerde betalingsservice (Mollie – www.mollie.com) voor veilige betalingen. Ik sla geen betalingsgegevens op, deze worden alleen bewaard zoals vereist door het verwerkingsbedrijf om de goedkeuring van de transactie door de koper aan te tonen.

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen?

Het is niet nodig om een account aan te maken, je kunt een gastaccount gebruiken om een bestelling te plaatsen. Vul je persoonlijke gegevens in bij het uitchecken, zodat ik weet waar ik het pakket naartoe moet sturen.

Wat gebeurt er nadat de betaling is verwerkt?

Zodra de betaling is verwerkt, is het schilderij voor jou gereserveerd! Je ontvangt direct een e-mail om de beschikbaarheid en levertijden te bevestigen (levering duurt ongeveer 3-5 werkdagen). Samen regelen we de beste bezorgdag op het door jou opgegeven adres.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je de bestelling van een kunstwerk wilt wijzigen of annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met mij op via e-mail. Zolang het schilderij niet is verpakt en verzonden, kan ik de bestelling kosteloos wijzigen of annuleren.

Het schilderij dat ik wil is niet meer beschikbaar - kan ik een opdracht geven voor een soortgelijk schilderij?

Neem contact met mij op voor de mogelijkheden, of lees meer over mijn werkwijze op de pagina Werkwijze in opdracht.

Een kunstwerk laten maken

Na ontvangst van een opdracht, zal ik je een specificatie, een geschat tijdschema voor levering en een prijs voor het kunstwerk toesturen. Kijk voor de uitgebreide informatie op mijn pagina In opdracht.

Wordt er een certificaat van echtheid verstrekt?

Bij alle schilderijen wordt een Certificate of Authenticity meegeleverd. Hierop staan alle gegevens van het schilderij (titel, dimensies, jaartal, techniek, oorsprong) gesigneerd en voorzien van mijn unieke familiezegel. Bekijk de informatie op mijn pagina Verzenden over hoe dit proces verloopt.

Ik heb in het verleden een schilderij van jou gekocht maar heb geen Certificaat ontvangen…

Het kan zijn dat je een schilderij van mij via een galerie hebt aangekocht en daarbij geen Certificate of Authenticity hebt ontvangen. Wil je deze alsnog ontvangen? E-mail mij een foto van het werk, samen met de naam van de galerie, en ik stuur jou een gesigneerd exemplaar toe per post!