Retour beleid

Ik zet me in om de 100% tevredenheid van mijn kunstverzamelaars te garanderen! Daarom geef ik je, zodra je het schilderij hebt ontvangen, zeven (7) dagen om te beslissen of je het kunstwerk wilt behouden of retourneren voor een terugbetaling. Je kunt elk kunstwerk, behalve een schilderij in opdracht, retourneren, op voorwaarde dat het in de originele staat en verpakking naar mijn atelier wordt geretourneerd.

Het is een vereiste dat alle geretourneerde kunstwerken binnen drie (3) dagen na bevestiging door mij dat het werk zal worden geretourneerd, door de koper worden verzonden. Dus als je kunstwerken ontvangt die je bij mij hebt gekocht en niet helemaal tevreden bent, heb je:

  1. Zeven (7) dagen om contact met mij op te nemen over je intentie om het werk te retourneren
  2. Drie (3) dagen vanaf de dag dat je met mij contact hebt opgenomen, om het kunstwerk te verzenden. ** Verzend het kunstwerk niet voordat je contact met mij hebt opgenomen!**

**Als je mij niet op de hoogte stelt van jouw voornemen om het werk binnen 7 dagen na ontvangst te retourneren of als je het werk niet binnen 3 dagen na kennisgeving aan mij verzendt, kom je NIET in aanmerking voor restitutie. (Er zijn enkele uitzonderingen. Neem contact op voor een beoordeling van jouw specifieke situatie.)

Hoe stuur ik een origineel, onbeschadigd kunstwerk terug

  1. Stap 1: Bel binnen zeven (7) dagen na de leveringsdatum van jouw kunstwerk 0031-628068923 tussen 9.00 uur – 19.00 uur CEST (UTC + 01.00 uur) van maandag tot en met zondag, of stuur een e-mail naar studio@ hesthervandoornum.nl om je bestelinformatie te geven en de reden waarom je het werk wilt retourneren.
  2. Stap 2: Verpak het schilderij zorgvuldig opnieuw met de originele verpakkingsmaterialen die door mij zijn gebruikt. Ik stuur je de Verpakkingsrichtlijnen voor instructies over het veilig verpakken van het schilderij voor verzending.
  3. Stap 3: E-mail [email protected] om het retourproces te voltooien. Zodra het stuk veilig mijn atelier heeft bereikt, verwerk ik je retourzending en wordt het verschuldigde bedrag teruggestort op jouw oorspronkelijke betalingsbron in dezelfde valuta en met dezelfde wisselkoers als je oorspronkelijke bestelling (minus verzendkosten en eventuele internationale  douanekosten) binnen 7-10 werkdagen na ontvangst van het onbeschadigde kunstwerk.

Wie betaalt de retour verzendkosten

De terugzending wordt per geval bekeken om te bepalen wie verantwoordelijk is voor het betalen van alle kosten (verzending en douane) die nodig zijn om het kunstwerk terug te leveren aan mijn atelier. Over het algemeen, als wordt vastgesteld dat het kunstwerk nauwkeurig is beschreven op deze website (in termen van grootte, gebruikte materialen, gewicht, enz.) en de verzamelaar het retourneert als gevolg van spijt van koper, dan is de verzamelaar verantwoordelijk voor de retourkosten.

Als ik concludeer dat het werk verkeerd is weergegeven (op de foto of in de beschrijving), belangrijke informatie over het werk mist of als het kunstwerk is beschadigd als gevolg van slechte verpakking, is de verzamelaar niet verantwoordelijk voor de verzendkosten.
Voor internationale retouren kunnen extra verzendkosten van toepassing zijn.

Wat moet ik doen als een pakket beschadigd is?

Als je in het onwaarschijnlijke geval merkt dat het pakket bij levering beschadigd is, kun je het pakket weigeren óf kun je het bezorgbedrijf de tracking als beschadigd laten markeren, onder voorbehoud van verdere inspectie. Dien de claim onmiddellijk in, laat de bezorger dit vastleggen!

  1. Bel mij op +31 (0) 6 28068923 of stuur een e-mail naar [email protected] met de informatie over je acties erop.
  2. Bewaar de originele verpakking!
  3. Maak foto’s van het beschadigde kunstwerk en de verpakking.
  4. Mail deze foto’s naar [email protected]
    Ik neem contact met je op om de volgende stappen te bespreken.

Ik hoor graag van je!

Hesther van Doornum